İş yerlerinin tehlike sınıfları ilk yayınlandığında “Tehlikeli” sınıfta yer alan Çağrı Merkezleri için İSG Hizmetinin alınması işverenlere ek masraf olarak görüldüğü için maalesef “Az Tehlikeli” olarak değiştirilmişti. Yanlış karar Danıştay’dan döndü. Son düzenlemeyle Çağrı Merkezi Hizmetleri Sektörünün tehlike sınıfını tekrardan “Tehlikeli” olarak değiştirildi. Bundan böyle her çağrı merkezi için işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı görevlendirilmesi zorunluluğu başlamıştır.

Çağrı Merkezleri, pek çok iş yeri gibi çalışan sayısı, iş yerinin bulunduğu bina ve coğrafi bölge ile hizmet sundukları iş alanları gibi durumlara göre farklı kanuni gerekliliklere ve güvenlik standartlarına ihtiyaç duymaktadır.

Çağrı Merkezleri ile ilgili olarak İSGGM’nin yayınladığı duyuruda:

“82.20.01: Çağrı merkezlerinin faaliyetleri” NACE kodu ile “AZ TEHLİKELİ” sınıfta faaliyet gösteren işyerlerinin, tehlike sınıfının “TEHLİKELİ” sınıfa dönüştürülmesine  ilişkin  Danıştay 10. Dairesinin Esas No: 2017/998 Karar No:  2019/4369  sayılı kararına istinaden, anılan kodun tehlike sınıfı İSG-KATİP’te “TEHLİKELİ” olarak değiştirilmiştir.

Bu kapsamda; bahsi geçen NACE kodu ile faaliyet göstermekte olan işyerlerinin İSG-KATİP’te kayıtlı sözleşmelerini kontrol ederek eğer gerekliyse bu sözleşmeleri mevzuatta belirtilen şartlara uygun şekilde güncellemeleri gerekmektedir. Bilgilerinize sunulur.” şeklinde yer almıştır.

Efor OSGB olarak, yanlışın düzeltilmesine memnun kaldık çünkü çağrı merkezleri, sürekli oturarak çalışılması ve kulaklıkla yoğun telefon görüşmeleri sonrasında oluşan pekçok işe bağlı hastalığa neden olmaktadır. İşyeri hekiminin ve iş güvenliği uzmanlarının; söz konusu hastalıkların oluşmasını önleme ve erken teşhis etmesi tedavi süreci için elzemdir.

Efor OSGB | Önlemek Ödemekten Ucuzdur.

Leave a Reply