ÇSGB’ye ALO 170 üzerinden İhbar ve Şikayet Yağdı!

Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ‘ALO 170’e, geçen yıl toplam 20 milyona yakın  yakın çağrı geldi. Çalışanlar İŞVERENlerini yoğun olarak şikayet ederek ihbar etmekteler. Çağrıların yaklaşık 11 milyonu başvuruya dönüştü.Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ‘ALO 170’ çağrı merkezi hattına, geçen yıl çeşitli konularda toplam 15 milyon 800 bin arama yapıldı.Bu çağrıların yaklaşık 11 milyonu başvuruya dönüşürken, bunların da yüzde 91’i ilk görüşmede çözüme kavuşturuldu.“En iyi dış kaynaklı iş ortaklığı” alanında dünyanın en prestijli ödüllerinden biri olan “Contact Center World.com” yarışmasında 2012 yılında birincilik ödülüne değer bulunan “ALO 170”, çalışanların en fazla başvuru hattı oldu.

Başvuruya dönüşen söz konusu çağrının yüzde 27,3’ü hizmet dökümü, yüzde 19,2’si rapor ücreti, yüzde 4,1’i işsizlik sigortası, yüzde 3,7’si sağlık aktivasyon işlemleri, yüzde 3,2’si emeklilik, yüzde 3,1’i iş sözleşmeleri, yüzde 3’ü çeyiz, emzirme ve cenaze ödenekleri, yüzde 2,8’i normal çalışma ücretleri, yüzde 2,3’ü kıdem tazminatı ve geriye kalan yüzde 31,3’ü de diğer konuları içerdi.

Geçen yıl toplam 44 milyon 720 bin 202 dakika görüşmenin gerçekleştirildiği hatta, vatandaşlara yönelik 2 milyon 141 bin 795 dakika dış arama yapılırken, 714 bin 808 adet SMS gönderildi.

İŞÇİ ŞİKAYET HATTI

Çalışanların ağırlıklı, “Maaşım sigortada düşük görünüyor”, “Sigortam yapılmıyor”, “Fazla mesai ücretim ödenmiyor” gibi pek çok İŞVEREN şikayeti için aradığı bu hatta kişi, isimsiz ihbar da yapabiliyor. Örneğin işçi, maaşı düşük gösteriliyorsa, bunu kanıtlayan maaş belgelerini saklayarak, ALO 170’e başvuruda bulunabilir, isminin gizli kalmasını istediğini söyleyerek ihbar yapabilir.

İş sağlığı ve güvenliği kanunu gerekliliklerine uymayan işletmelere, çalışanların ihbarı sonrasında teftiş yapmak durumunda olan müfettişlerce ağır cezai yaptırımlar uygulanmaktadır. 

 Efor OSGB istanbul | İş Sağlığı ve Güvenliği Bizimle Emin Ellerde!…

Leave a Reply